Monday, August 25, 2008

Persahabatan...

PERSAHABATAN....terlalu indah...terlalu manis..terlalu banyak melakarkan kenangan yang indah atau pahit..Semua org akan melalui alam persahabatan ini...terpulang pada cara seseorg untuk membentuk agar persahabatn yang dibina berlandaskan syariat islam yang sebenar...
pada Atie....persahabatan ini amat penting dalam kehidupan...kerana ia dpat mmberikan kita peluang dan ruang untuk mengkoreksi diri...xpercaya???try la...bru tau..hehehe..

Kadang2...org terlalu memandang enteng pada persahabatan...sehinggakan mengaggap sahabat itu just tmpat bersuka ria...sedangkan terlalu bnyak fungsi sahabat....Rasulallah sndri begitu memuliakan n mengutamkan sahabat2 bginda...itulah sebaik2 contoh yang perlu kita ikuti...tanpa sahabat siapalah kita..

Dengan sape kita berkawan atau bersahabat hari ini akan mnntukan kita pada msa depan...percaya ke kata2 ni???boleh dipakai ke???Atie dah pernah alami..mmg betul pon...kawan@sahabatla yang akn mnntukan kita pada in future...
ada satu kalam..."sekiranya kita berkawan dgn tukang besi..kita akn mndapat percikan besinya..tapi sekiranya kita berkawan dgn org jual minyak wangi...kita akn mndapat wanginya."..mafhummya...manakah yg korang mahukan..besi atau minyak wangi???tepuk dada tnye iman...jangan tanye aiman...heheheh

watever pon...atie nak ucapkan 10q wat sahabt2 yag sudi mnjadi kawan atie...yg sudi mnerima kelebihan n kekurangan diri...yang xprnah2 jemu mmberikan kata2 smangat..yang xpernah serik2 mberi tunjuk ajar...i appreciate it...

Kawan..
Bertahun kita bersama..
Bagai semalam baru bersua...

PERSAHABATAN ITU INDAH...CUKUP INDAH..JANGAN KITA CEMARI DENGAN MAKSIAT...SEKIRANYA YANG HALAL BERTEMU DENGAN YANG HARAM...IMPLIKASINYA BESAR KEPADA YANG HARAM....



2 comments:

suara said...

Salam dik...
kawan yg tak penah jumpa, tak penah bersua, tak penah mendengar suara... dimanakah letaknya? nak dok kat hati jugak le... kekeke...

Cutieyz n Ekinz said...

wassalam kak...

heheheh..ape salahnya ltak kat hati..kan best,xprnh jumpe,xprnh bersua,xprnah dgr suara...disitulah nnt bermulanya ukhuwah..betul x?heheheh